Home
MIJN WERK
DocumentaireBruiloftenBedrijfsvideo's
Over mij
Proces
Contact
F/5
F/32

Algemene-

voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

Artikel 1 - Definities
‍
1.   Tristan Ockeloen: Tristan Ockeloen, gevestigd te Oldenzaal, KvK-nummer 77692918.
2.   Klant: degene met wie Tristan Ockeloen een overeenkomst is aangegaan.
3.   Partijen: Tristan Ockeloen en Klant samen.
4.   Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt.

‍Artikel 2 - Toepasselijkheid 
‍
1.   Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Tristan Ockeloen.
2.   Tristan Ockeloen en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3.   Tristan Ockeloen en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

‍Artikel 3 - Aanbiedingen en offertes
‍
1.   Aanbiedingen en offertes van Tristan Ockeloen zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
2.   Een aanbod of offerte is maximaal 2 weken geldig, ten zij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat.
3.   Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn, dan vervalt het aanbod of de offerte.
4.   Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij Tristan Ockeloen en de Klant dit schriftelijk afspreken.

‍Artikel 4 - Aanvaarding 
‍
1.   Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag Tristan Ockeloen de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken, zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen. 
2.   Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt Tristan Ockeloen slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd. 

Artikel 
5 - Prijzen
‍
1.   Tristan Ockeloen hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2.   Tristan Ockeloen mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3.   Tristan Ockeloen en de Klant spreken voor eendienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
4.   Tristan Ockeloen mag tot 10% van de richtprijs afwijken. 
5.   Tristan Ockeloen moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10%hoger uit gaat vallen. 
6.   De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs(vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan10% hoger uit gaat vallen.
7.   Tristan Ockeloen mag de prijzen jaarlijks aanpassen. 
8.   Tristan Ockeloen zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
9.   Een consument mag de overeenkomst met Tristan Ockeloen opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.

‍Artikel 6 - Betalingen en betalingstermijn
‍
1.   Tristan Ockeloen mag bij het aangaan van de overeenkomst eenaanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen. 
2.   De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen nalevering hebben voldaan.
3.   De betalingstermijnen die Tristan Ockeloen hanteert,zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant hetafgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Tristan Ockeloen aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of ingebreke hoeft te stellen. 
4.   Tristan Ockeloen mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

‍Artikel 7 - Gevolgen te late betaling 
‍
1.   Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, danmag Tristan Ockeloen de wettelijke rente per maandvoor niet-handelstransacties en  de wettelijke rente permaand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat deKlant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
2.   Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Tristan Ockeloen. 
3.   De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 
4.   Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Tristan Ockeloen zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald. 
5.   In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Tristan Ockeloen op de Klant onmiddellijk opeisbaar. 
6.   Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Tristan Ockeloen, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

‍Artikel 8 - Herroepingsrecht 
1.   Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer: 
·     de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een catering opdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
·     het een spoedreparatie betreft
·     het weddenschappen of loterijen betreft
·     de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
·     het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien
2.   De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:·     zodra de consument een overeenkomst tot levering vaneen dienst heeft gesloten·     zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
3.   De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@tristanockeloen.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Tristan Ockeloen, tristanockeloen.nl.

‍Artikel 9 - Opschortingsrecht
‍
1.   Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
‍
‍Artikel 10 - Verrekening
‍
1.   Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Tristan Ockeloen te verrekenen met een vordering op Tristan Ockeloen.

‍Artikel 11 - Verzekering
‍
1.   De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
·     geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
·     zaken van Tristan Ockeloen die bij de Klant aanwezig zijn
·     zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
2.   De Klant geeft op eerste verzoek van Tristan Ockeloen de polis van deze verzekeringen ter inzage.

‍Artikel 12 - Garantie
‍
1.   Wanneer de Klant en Tristan Ockeloen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Tristan Ockeloen enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

‍Artikel 13 - Uitvoering van de overeenkomst 
1.   Tristan Ockeloen voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
2.   Tristan Ockeloen mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
3.   De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na eenschriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door deKlant.
4.   De Klant moet ervoor zorgen dat Tristan Ockeloen op tijdkan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
5.   Zorgt de Klant er niet voor dat Tristan Ockeloen tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voorrekening van de Klant.
‍Artikel 14 - Informatieverstrekking door de Klant
‍
1.   De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan Tristan Ockeloen.
2.   De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
3.   Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Tristan Ockeloen de betreffende bescheiden.
4.   Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Tristan Ockeloen redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
‍Artikel 15 - Duur overeenkomst dienst
‍
1.   De overeenkomst tussen Tristan Ockeloen en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.
2.   Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in eenovereenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, of eenconsument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.

‍Artikel 16 - Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd 1.   De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 2 maanden.
2.   Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
‍
‍Artikel 17 - Intellectueel eigendom
‍
1.   Tristan Ockeloen behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken. 
2.   De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Tristan Ockeloen aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.

‍Artikel 18 - Geheimhouding
‍
1.   De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van Tristan Ockeloen ontvangt geheim.
2.   Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Tristan Ockeloen waarvan de Klant weet of redelijker­wijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Tristan Ockeloen schade kan berokkenen.
3.   De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
4.   De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voorinformatie:
·     die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
·     die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht 
5.   De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

‍Artikel 19 - Boetebeding1.   Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan Tristan Ockeloen voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
2.   Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: €1.000.
3.   Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: €5.000
4.   Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
5.   De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat eeningebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
6.   Tristan Ockeloen mag naast de boete in lid 1 ook eenschadevergoeding eisen van de Klant.

‍Artikel 20 - Vrijwaring
‍
1.   De Klant vrijwaart Tristan Ockeloen tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Tristan Ockeloen geleverde producten en/of diensten. 

‍Artikel 21 - Klachten
‍
1.   De Klant moet een door Tristan Ockeloen geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2.   Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet deKlant Tristan Ockeloen daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming. 
3.   Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Tristan Ockeloen hiervan op de hoogtestellen.
4.   De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat Tristan Ockeloen hierop gepast kan reageren.
5.   De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op eenovereenkomst tussen de Klant en Tristan Ockeloen.
6.   Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan deKlant niet eisen dat Tristan Ockeloen andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
‍
‍Artikel 22 - Ingebrekestelling
‍
1.   De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Tristan Ockeloen.
2.   De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Tristan Ockeloen ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
‍
‍Artikel 23 - Aansprakelijkheid Klant1.   Wanneer Tristan Ockeloen een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst. 
‍
‍Artikel 24 - Aansprakelijkheid Tristan Ockeloen
‍
1.   Tristan Ockeloen is alleen aansprakelijk voor schade die deKlant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2.   Wanneer Tristan Ockeloen aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3.   Tristan Ockeloen is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4.   Wanneer Tristan Ockeloen aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5.   Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
‍
‍Artikel 25 - Vervaltermijn
‍
1.   Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Tristan Ockeloen vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
‍
‍Artikel 26 - Ontbinding
‍
1.   De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Tristan Ockeloen toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
2.   Is de nakoming van de verplichtingen door Tristan Ockeloen nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaats vinden nadat Tristan Ockeloen in verzuim is.
3.   Tristan Ockeloen mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Tristan Ockeloen kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
‍
‍Artikel 27 - Overmacht
‍
1.   In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Tristan Ockeloen door de Klant niet aan Tristan Ockeloen kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2.   Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computer­virussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
3.   Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Tristan Ockeloen 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Tristan Ockeloen kan nakomen.
4.   Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Tristan Ockeloen de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5.   Tristan Ockeloen hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Tristan Ockeloen hiervan voordeel heeft.

‍Artikel 28 - Wijziging overeenkomst
‍
1.   Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Tristan Ockeloen de overeenkomst aanpassen.

‍Artikel 29 - Wijziging algemene voorwaarden1.   Tristan Ockeloen mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2.   Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Tristan Ockeloen altijd doorvoeren.
3.   Ingrijpende wijzigingen zal Tristan Ockeloen zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4.   Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van deal gemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.

‍Artikel 30 - Overgang van rechten
‍
1.   De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Tristan Ockeloen aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Tristan Ockeloen.
2.   Deze bepaling geldt als een beding met goederen rechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

‍Artikel 31 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
‍
1.   Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2.   Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Tristan Ockeloen bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

‍Artikel 32 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter1.   Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Tristan Ockeloen is Nederlands recht van toepassing.
2.   De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Tristan Ockeloen is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Tristan Ockeloen, tenzij de wet iets anders bepaalt.

Opgesteld op 12 september 2024.

© Tristan OCKELOEN | Op maat gemaakt door de mannen van Merkmaten
Algemene voorwaardenPrivacy beleidCookiebeleid